Tuesday, October 20, 2009

Boleh tak ambik cuti?

I mean away from kids and husband?


Tak, i don't hate them. I just need a break.


Pic from : Superstock

I literally drag my leg and my daughters leg every morning to the bathroom. Dah la lambat bangun, heret kaki lagik.

And no, work doesn't count as a break. My office ada banyak anak2 dan husband2 yang sama je dengan kat rumah, whining & mengadu.

So, dosa kah taking a leave from all that? I know every mother face the same issue with me, letih, jadual full and all. Aku tau semua mothers lepak je buat semua benda. But consider me weak, i just can't take it anymore, sudahnya aku marah anak aku je. Tak de motif pun.


I'm a person that can't have a schedule/routine. Aku mesti berusaha nak skip. But bila dah ada routine tetiap pagi aku jadi pening sket. Memanglah boleh je adjust hidup.

Tapi aku pun macam electronic devices, sekarang tengah hang mode. Tolong lah reset So I could be fresh again, bila aku fresh, aku happy and excited. Anak2 pun suka, husband pun, boss pun.

Again, dosakah? Seriyes, aku letih lah.


4 comments:

ninaC said...

hantaq anak balik kampung for one week ka. one weekend mai singapore, dok dgn aku, tinggai shahrun. hehe.
dua hari saja. lagi 5 hari sementara anak tadak, dok lah berkepit dgn dia.
:)

Arisy said...

uish best offer nih.. angan2 je lah

Anonymous said...

lugilo..wa pun mau pi..

azataq said...

siannya...km yg x keje ni pun kekadang teringin gak masa sendiri2 ni.....