Saturday, August 22, 2009

Hijau memang bagus (ok ayah, biru pun)


Saya kan sedang berusaha untuk menurunkan berat badan, jadi secara naturalnya saya akan mencari resepi yang berasaskan sayur. Sebab kita perlu makan banyak sayur untuk mengurangkan sedikit pengambilan makanan dalam kumpulan karbohidrat & protein.

Jadi, saya terserempak dengan laman ini, dan saya rasa resepi-resepi disini agak mengujakan untuk dicuba.

Saya mencari resepi untuk salad sebenarnya, jadi saya pun menyalin resepi ini.

Separuh jalan, saya senyum. Oh, rupanya nak gantikan bacon, guna tempe sahaja. Yang lebih menarik, tempeh disebut sebagai bacon tiruan (izin laluan, bahasa rojak : ceh, mat saleh ingat orang buat tempe sebab nak tiru bacon ke? tak mengaku jawa lagi bijak dari dia..)

Saya belum cuba, nanti saya cuba, saya ambil gambar dan letakkan disini. Gambar diatas, dari laman tadi.

4 comments:

ninaC said...

wow, best nya website hang bagi.

sesuai utk org mcm aku, yg mkn sorang2 di rumah dan malas nak masak bersungguh2.

i'm tempted to try the salad.

Berbuka dgn salad. apakah akan jadi kat aku lepas sebulan?

anyway, i'll be in KL until merdeka at least.

ninaC said...
This comment has been removed by the author.
azataq said...

ala..daging pun leh mkn byk jugak..tp kena kukus lah...org mesia kan x tahan mkn sayur jer...kalau kukus daging pun elok gak..hehehe

Arisy said...

jackman : berbuka dgn salad? remember shrinking nik something kat MMU? mungkin mcm tu, aku pun nak ah..

azataq: okeh gak, steam smer sumber protein.