Friday, August 14, 2009

pointers

I'm mad at myself for these reasons :

  1. I've not been watching my diet, so hangat taik ayam. Just because Shahrun dearest don't. Hoi, remember he has badminton twice a week!
  2. I swear starting from today, I'll watch my diet again. After today's hearty nasi with dalca, courtesy of ex-staff with 1/3 of EPF money.
  3. Running around in the house has stopped, since last week. Alasan - MIL datang, so malulah nak exercise. Stop sekali stop selama2nya.
  4. But I never stop taking the stairs instead of lift at my office. That is my only penyelamat dari kecewa & kalah for the time being.
  5. Mulalah takut nak weigh myself. I measure myself with cloth, kalau dah muat baru ok. So far, tak muat.
  6. The main issue here is tummy. How meh? My mother has been nagging about me not taking my jamu. Weather so hot, how to take jamu ?
  7. Have not start my sit up yet, how tummy nak flat?

Which explains the long pause in blog updating. Sigh

4 comments:

ninaC said...

lawa daun sireh.

aku ada masalah yang sama bila balik KL. nih esok nak heret kaki sendiri pegi gym.

azataq said...

masa sebelum pregnant yg ke-2 ni...km selalu buat sit up kat katil...sebelum tido ngan bgn tido...40 kali...ok ler jugak..jadi gak ler..turun sikit belly tuh...pastu stop sebab tau dah ngandung...isk isk iskk...rjn buat kat dlm umah jer...sebab luar rmh mls nak gi...naik tangga turun tangga mmg x pas...so harap sit up n time tgh msk ler nak exercise...[tudia sambil msk tau...]

azataq said...

pastu lupa plak..selalu gak buat belly dancer kat rumah n masa mandi..kompom leh jadi....x perlu pun nak joging bagai...rahsia peribadi ni...ekekeke...x pun tukar hobi tu menari...kompom leh turun berat badan..

Arisy said...

NJ : but u look slim, gambaq terbaru hang kan?

Azataq : babe, thanks! aku mesti choba!